nytt liv


Imorgon är det ett år sen jag satt mig i bilen ovetande om hur min framtid skulle se ut.
6 månader skulle vi vara borta. Vi hade ingen bostad eller något jobb. De enda vi hade var en vecka på vandrarhem mitt i centrum av BERGEN.
16 timmar satt vi i bilen. Inga onödiga stopp och kosten bestod av mackor, mackor och mackor.
Vi kom fram, vi sov, vi åt  snabbmakaroner och levde på gränsen av de 10 000 jag hade med mig. De skulle täcka deposition, hyra, mat bensin.
De räckte inte.
Vi gick på massor av visningar. Jag gick på tre intervjuer. Vi fick lägenhet,  vi fick nya personnummer, vi fick jobb.
Tiden gick, vi flytta isär, vissa åkte hem, vissa stanna kvar.
Ett år senare, 3 flyttar, egen lägenhet i Norge, nytt personnummer, folkbokförd i Norge, lägenhet i Norrtälje såld, norsk pojkvän och massa nya vänner.
Imorgon kommer Jezzlan. Hon ska få uppleva desamma.
Leva på minimum, inte fatta vad någon säger, och desperat leta jobb.
Varför vi gör de vet ja inte, men jag vet att allt var värt de.
Jag älskar mitt liv här nu, men saknaden är stor efter  vänner och familj som är kvar där hemma.
Nu är jag så jäklans lycklig över att jag får en av de bästa hit!

 


Kommentarer
Postat av: Hasse

Usch vad svart på vitt det kändes att läsa den där texten. Man fick en blick av hur det är om 10 år när du kommer på semester till sverige och bryter på norska som en kebabturk :P Gone for ever! Sorry jag inte svarade inatt men jag sov och skulle upp tidigt och jobba. Puss!

2009-11-01 @ 15:47:53
URL: http://hazeinspace.blogg.se/
Postat av: ~ ♥ ~ Kristin Grönlind ~ ♥ ~

är du från norrtälje från början? :D

2009-11-02 @ 02:41:47
URL: http://kittysviljestyrka.blogg.se/
Postat av: Stefan

Varför får man nytt personnummer?

2009-11-02 @ 09:18:21
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: erica

vilken najs text att läsa. tänk så mycket som hade sett annorlunda ut om ni inte hade åkt. det är kul att se hur det går för er :) försök att få jezzlan att börja blogga också ;) puss

2009-11-03 @ 08:44:52
URL: http://icatrasan.blogg.se/
Postat av: annaspättan

min jojjo!!!! älskar å saknar dej!!! men så himla glad att du fixat allt å har de så bra!!! trots starten med mackorna å glöm för guds skull inte mandarinerna..!!

man vet aldrog när ja kommer, men att ja kommer!!

måste skvallra nån dag!! eller fan, ja ringer nu...:)

massa kramar

2009-11-08 @ 21:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0