din lilla druva

Nu tänkte jag sätta mig ner och plugga lite vin.
Detta har jag försökt göra ett ex antal gånger föregåande vecka.
Materialet innehåller två små böcker, en om vitt en om rött vin och en gul över strykningspenna.
De är bara de, att allt som jag läst hittills bara går in genom ögon och ut genom öronen.

Visste ni att bordeauxviner kan göras på must av upp till fem olika druvsorter. Och viner från Chateaueuf-du-pape i södra Rhonedalen tillåts att ha upp till tretton utvalda sorter.

zinfandel ger viner som påminner om cabarnet sauvignon men med högre alkoholhalt och mjukare tanniner.

jag de visste inte jag, och de kommer jag inte komma ihåg när jag går till jobbet om en timme heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0