För det skulle ju va dans dans dans!



Igår var det kalas! Äntligen fick man komma ut lite å dansa.

Jag kom på den geniala idéen när jag var på jobbet att jag minsann slutade tidigt, och att Kajsa var ledig, så när familjen var och spisade sin veckorliga måltid på restaurangen kläckte jag den för henne och hon var inte blyg med att haka på.

Snabbt sprang vi hem i regnet så fort jag hade fått sluta och in i duschen bar det.

Ute på fem minuter, sen var det bara att välja kläder, sminka sig och fixa hår.

Bråttom var det för vi hade fått en sträng årder av pappa Oscar att vi skulle vara ute ur huset senast 23.30.

Påklädda och klara tog vi en varsin shott och öppna en flaska vin. Snabbt ska de gå.

In på Kajsas och Knyllers rum där vi åt kakor, prata stöten minnen och drack vin.

Tysta var vi, jag har aldig viskat så mycke och så länge på en "förfest".

När Knyller blev trött i ögat satt vi jäntor oss på mitt rum och fortsatte festandet och viskandet.

Kl 00.30 bar det av med paraplyer och partykläder.

In på Rix, stället var fullt av folk, på en söndag. I Bergen är det ALLTID fest.

Det första vi gör är att möta ett par svenskar på toan. Tycker inte att det är var dag man gör det, så man blir alltid lika förvånad.

Sen bar det till baren. Kajsa hade tjatat om en Irich Coffé sen vi kom in på stället, jag frågade flera gånger om det verkligen var det hon skulle ha, men hon va tvärsäker.

Så när jag får min vin och en shott av bartendern så kollar A-K förvånat på sitt glas.

-Nej fan ja skulle ju ha en White russian, Irich Coffé är ju skitäckligt, säger hon.

Så de blev Johanna som fick dricka upp kaffedrinken också, men ja var bara nöjd.


Mycket drinkar betyder mycket toabesök.

Nere på toan träffade vi en as trevlig tjej som berättade att hon var sminkös och frisör m.m. mm.

Så efter lite tjat sminkade hon mig, och det blev faktiskt helt okej, förutom läpp pennan.

Johanna passar ICKE i målade läppar. eller markerade kanske man ska kalla det.

Såg ut som en fisk. Men vi har hennes nr och adress så på onsdag ska vi tjejer testa spray tan. Var kanonbilligt., Vi får se om vi vågar.

Efter make-overn blev det MASSA dans dans dans på golvet.

Var sjukt länge sen man fick dansa, så jag och A-K var mycket förnöjda.

Sen träffa vi kocken Johannes från jobbet och hans polare så resten av kvällen ägnade vi åt dom.

Det var sjukt kul så tiden gick snabbt och när de stängde började vi tjata oss till en efterfest.

Som tur var skulle killarna upp och jobba så det blev inge, så vi lunkade hemåt och slocknade direkt!.

Vaknade klockan 12.00 var inte så himla snygg.

Hade lite smått ångest över ett sms jag lyckats få iväg till nån dum jäkel.

Kläder låg överallt eftersom ja rivit ut garderoben innan vi gick ut.

Vinglaset stod kvar på golvet och jag hade satt på mig en tröja med neon grön text på.

Såg mer förstörd ut än vad jag kände mig, så jag tog en dusch innan jag gick in och barma mig över gårdagen hos A-K.

Men vi insåg bara att vi hade haft sjukt kul och att det bär av nästa söndag också.

Vi köpte bakismat på Deli de lutcha, grillade mackor och läsk. Mums.

Klockan tre började jag jobba.

Mådde bra hela dagen, fast man är ju alltid lite skakig dagen efter. Bära fler glas än man har händer är ju inte det bästa man kan komma på att göra en sån dag.

Men det bästa var när Johannes skakade grädden till en Irich och locket flög av, så det blev grädde i HELA köket och över hela honom. Då kände jag att mina små tabbar var som en maskbajs i jorden.

Fick mig en burgare till middag, sjukt god, bättre än på G hemma. Sen fick jag jobba med Helen som gör det hela mycke roligare!

Så min dag blev trotts ångesten kanon.


Kommentarer
Postat av: annaspättan

men spättan, bättra än på g... saknar du inte gamla norrtan alls längre?? åhh så mycke mys när du kommer hem, ska styra biljetter till juldan ja me, då blir de kalas=) läst mitt succé me roséinlägg än?? succé kan man säga.... hoppas allt e bra i nattens dans=) pussssss

2008-12-10 @ 23:36:57
URL: http://annamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0