luremus!

Sitter inne på BK med A2theK, Visst det enda stället där internetuppkopplingen funkar.
Hettsåt en burgare, tycker dom smakar skit,är mer inne på donkens burgare, trotts att ja tillbringat allt för många år där som anställd. Är väl just det. Att ja saknar de. Inte hamburgarna och jobbet. Fan heller.
Men kompisarna som jobbade där.  Vilket härligt gäng det var. Men nu finns det inte många av dem kvar när man kliver in innanför dörrarna. Men några godbitar kan man fortfarande hitta, Jojje, Jezzlan, Lollan, Jenny, Sara, Angelica, Slemelie och man får absolut inte glömma John och Jimmy.  Blåvalarna jag saknar mest! hehehe.




Imorse skulle jag vara en gullig rumskompis som skulle laga göt till både mig och A-K.
Men nej, när ja gick ifrån plattan tog A-K hela kastrullen och fyllde sin tallrik, så när de var dax för mig att ta gröt så blev jag utan. Så jag fick spise apelsin och knäckebröd. A-K, vilken slarv, men ja gillar henne ändå.
Det var en mycket god apelsin.
Och tjejen fick ju sitt straff ändå, vi skulle ner på banken för en snabbvisit, men de blev visst en halvtimme, så jag hittade henne halvsovande på en stol utanför när ja va klar.
Bra då att hon hade ätit sin gröt så hon klarade sig. Nu kommer tomten ge henne massa paket.

Men nu har ja norsk konto och lönen börjar rulla in.
Jag gillat!
Om en vecka är jag hemma! Räknar dagarna.
Saknar hemma lite.

Dagens norska ord är LUREMUS! (tänker på Anna så fort ja hör de)

Den som vet va de är kan ju skriva en kommentar!

Kommentarer
Postat av: Erik

Hej Jojjo!!

Va bara tvungen att klistra in denna beskrivning som jag hittade i någon form av "Urban Dictionary"

haha, sjukt härligt att den finns med översättning ;) Hoppas du har det fint där uppe, kram!



Luremus:



common Norwegian word for dicktease or pricktease

Norwegian: Jeg møtte en deilig jente på fylla i går kveld og hun ble med meg hjem og alt, men så viste hun seg å være heftig LUREMUS, ass!



Translation: I met a really hot girl last night whilst out drinking, and she came back to my place and everything, but then she turned out to be a dicktease (or pricktease)

2008-12-11 @ 15:25:48
Postat av: annaspättan

ja du jojjo... va ska ja säga..?? tackar för utökningen av norska ord... i vilket sammanhang har du använt ordet idag??

så kul att du ringde lilla mig!! å gissa vad??!! ja e hemma lördag heöa fan å¨kvällen=) drar till mormor på söndan istället!! ahhh!! toppen va??!!

hoppas du har de fint på jobbet ditt!

pussssssss

2008-12-11 @ 23:28:29
URL: http://annamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0