pepper-cake boys!

Här lucktar det mumma!!
Stort pepparkakebak har det varit i det rosa slottet när jag var på arbetet.
Julmys i all ära!
Här har det rullats grisar i marsipan, limmat nonstop på tak och pyntat med adventsljus.
Familjen var på IKEA idag och A-K var inte blyg med att stoppa säcken full med julpynt.
Själv gick jag mer på budgetvarianten och köpte några kulor och lite presentpapper för endast 5 kr.

Sen åt vi pölse med brus för en guldpeng och massa vaniljeis som vi knyckte mer av när ingen såg.
Köpte kardemumma skorpor också, varför undrar jag med?

Nyår är fixat! Har betalat 600 kr för en kryssning ja aldrig kommer gå på, men nu har vi blivit bortbjudna på fest!
Så det blir nyår i Bergen och Jul i Norrtälje!

Hela helgen har det jobbats, fredagen var ganska lugn, lördag också, men när man går ut från jobbet vid tre tiden på natten en helg får man sicksacka mellan alla fulla människor.

Igår kom det in en full gubbe och fråga om vi hade hamburgare med människokött i. Han hade nämligen amalgam i tänderna. Men han gick ganska snabbt så ja slapp fixa de.

Dessutom hade nästan hela personalstyrkan förfest på vår krog, nån måste ju jobba, så det blev såklart jag eftersom jag var ny.
Fick springa med pils och GT hela kvällen samtidigt som ja putsa glas och duka bord.
Trist´att man inte fick vara med, men nästa gång kanske.
Då är de jag som ska skrika efter pils å saltstänger.


Juste Anna M, Chef betyder inte sopor, men boss gör det.
Har börjat tänka på norska ibland. Lite halvjobbigt!




Jag sriver H på mina grisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0