turister

Igår var dagen då ALLA kockar och RESAURANGchefen och ÄGAREN var bakfulla.
alla utom jag. För jag hade fått äran att supa ner alla utom chefen och ägaren.


De var också en dag då vi får en 4:a 5 minuter innan köket stänger.. turister.
- jo vi stänger ju köket nu om fem minuter, så de är om ni vet vad ni vill ha..
- jaaajaa...vi bestämmer oss jätte snabbt.
- okej de går fint.
 går med menyerna till gästerna och tar emot deras dryck beställning.
klockan är 21.58 när jag kommer ut med drycken
- klara att beställa?
- nej vi behöver nog några minuter till..håll köket till oss snälla.
jag tänker....hmm...jaha......vi bestämmer oss jätte snabbt....jaja....hmm...kockarna är bittra...hmm..jippie..

22.03 går jag tillbaka

-hmm....vi har lite frågor.
-okej
- Vad är en brejflabb? (marulk).
Eftersom de inte är en enda turist som vet vad en marulk är när dom läser vår meny så blir de till att man får förklara att de är en ful fisk med en stor mun som lever långt ner på botten av havet.
-Breiflabbs sjaker..(marulks käkar)..är de vad jag tror de är?
- Japp, de är käkarna från brejflabben, men de är inge ben eller tänder, bara filebitar.
-okej är de gott? gästen ser skepiskt på mig.
-yes de är jätte gott.
- Är du säker??
-japp'
-helt säker.
-ja den är god!
-är laxen god?
-jag äter inte lax, men den är väldigt populär.
-okej, då tar vi en lax, en innerfil'e, en uer och en breiflabb.

jag tänker...yes nu kommer kockarna hoppa av lycka när jag kommer in med bongen.
klockan är nu 22.06. Köket stänger 22.00

när maten är klar går jag ut med den till gästerna.
- ursäkta, finns de några spår av skaldjur i den här såsen? jag är nämligen allergisk.


JA VAD BRA ATT MAN SÄGER DE NÄR MAN FÅTT IN MATEN OCH INTE NÄR MAN BESTÄLLER DEN!

till råga på allt skar jag upp fingret på ett glas och bloda ner en av kockarna.
Men som tur var hade grannpuben finfina helikopter plåster som jag fick låna.


Ikväll ska jag träffa camilla, eller jag ska göra de om 10 minuter och sitter fortfarande osminkad med mjukisbyxor och rufsigt hår.
Har saknat henne och de ska bli jätte kul!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0