Snö hata snö

aaayyy what a daaaay!

Snö, slask, is, vatten, blöta skor IGEN. Kanske inte skulle köpt tygskor. MEN jag ville ju ha dom svarta!

 


Några av mina skoköp sen jag flytta hit!


Tog en fika med Knyller och A-K där vi diskuterade framtiden. Ingen av oss kommer att flytta hem till sommaren och jag har nu låtit hyra ut min lägenhet ännu längre.
Min framtid är nu i Norge och denna nederbörds stad.
Köpte en jacka till mig också, den är sjukt lik A-Ks men eftersom vi inte kommer bo på samma ställe om en månad så var det okej.
Vi köpte dom också på helt olika affärer och det är helt olika märken, men dom är identiska till utsidan.

Sen gick jag till jobbet. Där var det helt tomt och mörkt, strömavbrott kallar vi de.
Satt och snacka lite med chefen tills jag tog mig en titt på schemat och såg att jag inte alls skulle jobba idag.
- Nej de ska du ju inte, säger han då.
Å där hade jag suttit i 10 min och snackat.
Men jag fick en förfrågan om att köra baren nere i källarn om strömmen kom tillbaka. De kunde jag.
Men strömmen kom aldrig tillbaka så de blev inge bar för mig.
De blev dock två nya filmer på Johannas hemväg.



Och kvällen spenderades med denna, lite ostkrokar och familjen Bergen.
Helt okej film, men den var ju inte as bra.

Imorn ska jag träna igen. Skriver de mest här för att då vet jag att jag MÅSTE gå dit imorn.



Jag hatar snö just nu, snö är min största fiende. Jag hatar det så mycket att jag skriker varje gång jag ser att de snöar.
Det har snöat mycket nu.
FÖR MYCKET
Snö är bra när man jobbar i sälen, när den är kramgo eller puder.
När man kan bygga saker med den och när den ligger still, är platt och inte döljer is fläckar.

Snö är skit i städer.

Den är vidrig kall och äcklig just nu.

Jag hatar den helt enkelt.

Hellre regn just nu.

Varje gång vi går ner för backen tror jag att jag ska dö, för man behöver inte gå, man glider ner. Nej glider är för fint ord. Man panik halkar.
Jag har gått från att älska snö till att hata det skarpt.



Jag när jag gillade snö!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0