UTSÅLLD

Min kropp värker. Jag är slut som människa och vill bara begrava mig i en säng. Men här släpas man till BK för att vara en smula social.
Trodde jag hade feber inatt, svettades och frös om vartannat. Sen vakna man vid 10.30 av en stor högtalare som dundrar igång.
Fast sen insåg jag att det bara var basen i Dangerous Daves härliga röst i köket, som frågade hur A-K ville ha sina ägg med mera.
Ja vad har vi lärt oss av detta?
Johanna ska nog klä sig lite bättre när hon går ut. Inte ha en liten liten jacka.
Så vad har hänt i mitt kära liv sen sist. Jo kanske mer än vanligt, men inte mycket.

TORSDAG

Gick upp lagom tidigt och spenderade dagen nere på stan med Kajsa och Dave.

Vi tog en fika, vilket inte är så vanligt när de gäller vår familj Och jag shoppa lite strumpbyxor och annat nödvändigt.

Vi drog till vinmonopolet för att skaffa oss förstärkning till kvällen, och sen bar det av till Safari där det handlades nachos med massa såser.

Vi käka drack vin och lyssna på alla Håkan låtar för att komma i stämning
Det var nämligen en konser som stod på schemat för vår gemytliga kväll.

Vid sju drog vi iväg och vi gick över berg och kullar för att hitta fram. När det är en lång väg äe det alltid bra att ha med sig en kamera.

Väl framme vid Rökeriet släppte dom in oss och vi sprang till baren för att köpa mer förstärkning,
Vi ställde oss vi stängslet som tre fjortisar och böt av varann i vin och ölköpandet.
Längst fram i mitten stod vi, och det var ja glad över när Håkan Hellström ramla ut på scen.
Denna man är ALLTID lika vacker.
Sjukt bra var han också, och som vi sjöng, kanske lite därför min hals gör ont nu.
När konserten var slut sprang jag och Dave och leta efter Hurricane Gilbert, men han var redan inne i VIP, och hur mycke Dave än tjata och visa sitt bröst ville inte personalen släppa in honom.
MEN vi fick alla rosor som blev över från konserten som i vanliga fall bandet brukar slänga ut i slutet.
Fyra rosor rikare skutta vi hem som två glada barn. Vi köpte kebab och sen somna alla gott.

       
 




FREDAG.
Vakna klockan sex när Oscar gick till jobbet, kunde inte sova så jag knäppte på en film och gjorde Oboy.
Sen somna jag som en stock och vakna vid tolv igen.
Hade sjukt ont i armbågarna så när jag skulle kolla mig i spegeln gjorde jag ett markabelt fynd.
Jag hade två STORA runda blåmärken ovanför vardera armbåge. Såg inte klok ut.
Dagen spenderade jag också nere på stan. Köpte ett par skor och ett par nya strumpbyxor, då dom andra jag köpte på torsdagen hade gått sönder.
På kvällens schema stod det avskedsmiddag med Daniel och hans rumskompisar.
Jag tog bussen till laksevåg för lite fördrink med deras kollektiv. Sen tog vi bussen till Fridays där det blev middag och en påhittad födelsedag.
Fridays bjöd på glass och sång. Jag ska börja låtsas att jag fyller år oftare.
Vi tog bussen tillbaka till Laksevåg för att ha lite efterfest.
Vi drag vin och sen somna vi gott.
Men klockan halv sju vakna jag i ren panik av att jag hade ont i hals och huve,
Jag fick panik över en klocka som ticka och jag kunde inte somna om hur mycke vatten jag än drack.
Så klockan halv åtta drog jag hem. Trodde aldrig att jag skulle längta efter min dalarna säng så mycke. 
Satt och vänta på bussen i 40 min, och när jag väl kom till stationen halvsprang jag med hackande tänder och en darrande kropp.
Grävde ner mig i sängen och vakna upp igen vid ett på söndagen.

SÖNDAGEN
Mådde bara dåligt och jobba som en idiot!


Kommentarer
Postat av: annaspättan

hahaha, min jojjo - du e väl bara för bäst!!! gratisglass på fridays, hehe... tom sång, de här måste ja me prova!! per i min klass skulle älska iden, fast han har väl kanske redan kört den tre gånger på alla restaurangen stan runt... pers motto här i livet är - gratis e gott!! han e en sån som ALLTID får kall mat, inte fick allt i driven, hittar ben i kycklingfilen, glas i köttbullen osv... hahaha!! men back to you... hemskt ledsen, men ja skrattade gott när j läste om dina blåa armbågr.. hur lyckas du babe<?? ja har styrt alla prov här nu, har bara personligt samtal å festen kvar i kväll=) sen imorrn kväll e man hemma igen, märkligt..!!

ha de fint, hoppas du mår bättre!! älskar dej! puss

2009-02-02 @ 13:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0