MORGONSLAMPA

Har slutat jobba och krupit ner i sängen.
Ligger här med den trasiga datorn på magen och inser att det kommer ju ta ett par timmar innan jag somnar.
Det är det värsta med att jobba kvällspass.
Man är vaken halva natten. Helst till tre snåret då man kanske äntligen blir trött av filmen man satt på,
Sen vaknar man vid klockan tolv och får ångest över att man sovit så länge.
Det som är bra med att jobba kväll är ju alla dessa sovmornar.
Förutom att snickarna tyckte att vi var himla lustiga som var hemma hela veckan och låg och sov när dom kom, och kröp ner i sängen och somna om, när dom höll på att hamra.
Som tur var var det sista dagen dom var här idag. Hoppas jag.
Dom skulle ta en titt på mitt rum, så klockan halv nio fick jag kuta upp med håret på sned och ögonen trötta.
Plocka ur hela min hylla och flytta min säng genom halva rummet.
Han var redan klar med Kajsas och Knyllers rum innan jag knappt hunnit ut, så jag fick sitta där i soffan själv medans snickarna sprang ut och in genom rummet.
Jag har fått ett nytt namn också. Numera är jag morgonslampan.
Såg tydligen ut som en sån när jag satt och åt frukost med rufsigt hår åt alla håll och en tröja på sned

   

Så vilken morgonslampa föredrar du???




Dagen tillbringades förutom i soffan med massa snickare tillsammas med Kajsa.
Vi tog in shoppingtur och jag köpte min tredje hood tröja den här månaden.
Så sjukt mysig va den, och snygg. Så var det rea också, 199 kr. Innan kosta den 599 så varför inte gå all in??
Sen fika vi i två timmar. Vi drack latte och åt gulerotkaka. MUMS.
Medans vi svulla satt vi och titta på alla människor som gick förbi.
Det finns bra lustiga stilar på folk och det var många gånger jag nästan ville ta ett kort.
Men det får bli en annan gång.
Dessutom diskuterade vi barndommen. Hur våra barbies såg ut och hur fördjävligt fula dom blev varje gång man klippte dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0