SÖNDAG

Idag hade jag panik.
Ville inte vara en enda ledig dag till sittande i den här lägenheten och bara titta på en film eller spela spel.
Söndagar är så jävla B för ALLT ALLT ALLT är stängt här.
Jag hade satt klockan på 11 och skulle ge mig fan på att gå upp. När jag vakna trött och insåg att ingen annan i huset var vaken får man en sån där känsla av att man lika gärna kan krypa ner i sängen ingen. Men nej. Här ska de inte slappas.

Jag titta ut ur mitt fönster och insåg att det var sol.

SOL, kanske tredje dagen sen vi kom hit som solen skiner.

Annars är det mest bara grått på himlen. Men solen sken så jag tog med ipoden ut på en promenad

Här ska det inte ligga å slappas, njuta av varje solminut ska jag göra.

Johanna gick ut och upptäckte bergen, men efter 45minuter var jag hemma.
Jag gjorde smoothie och kolla sista tiden av tusenbröder filmen med Oscar sen tvättades de. Insåg att det var ganska bråttom med att tvätta arbetskläderna då jag måste ha dom på mig i tre dagar sen.
Eftersom mina kära arbetskolegor aldrig är lediga när jag är ledig är det lite svårt att hitta på något med nån utanför lägenheten.
Men mitt i mitt tvättande ringde Daniel för att se om jag skulle följa med och vara lite kulturell.
Varför inte lära sig lite om Bergen när man ändå är här, och varför inte utnyttja a
Allt som är gratis. Så jag drog med Oscar ut på en promenad ner till bryggen för att möta Daniel och hans inneboende.

Bergens fästningsmuseum var kanske inte det mest intressanta jag har vart på i mitt liv.
Det handlade mest om andra världskriget och mycke annat som hörde till Bergens fästning.
Men jag och kala rum med plastdockor och massa texter går inte ihop.
Jag gillar när man får pilla och ta på saker, när det är lite action och massa ljud som spelas upp, kanske om en docka hade varit mekanisk, eller om dom byggt upp en liten värld där i det kala rummet.
Jag var nog igenom museet på en kvart och den som fascinerade mig mest var en stol som var från nån gubbes kontor. I denna stolen hade dom torterat och dödat människor. Och man kunde fortfarande se spår av kulhål i den.
Det är hemskt att jag tyckte att det var bäst, men det är ju också sådana saker som sätter sig, och som man minns sen.
Så efter en kvart satt jag och Daniel på en varsin stol i ett rum med massa hörlurar och texter där vi diskuterade städning och kollektiv.

Resten av dagen gick ut på att vi fyra gick runt i staden och letade efter något som var gratis som vi kunde hitta på.
Men vår fantasi tog slut så det sltade med att alla gick hem till sina lyor och kvällarna fortsatte som dom brukar här i rosa huset.
Vi laga mat var för sig. Jag har förövrigt också blivit såld på den billiga kyllingdegen som säljs på rema 1000 för ändast 20 kr paketet, så det blev kycklingtacos för mig.
Sen sågs det på TV.
Inge poker denna kväll, men igår vann jag 60 spänn mot grabbarna.
Nu ska det ses på film.
Har fått låna Oscars data då man nu snart inte ser nått på min. Dessutom är den så slö att den inte vill få igång filmerna.
Dax att köpa ny kanske??



detta blir kvällen nöje, ja hoppas den är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0