RUNDSTYCKE

Idag kändes det totalt meningslöst att gå upp när klockan ringde.
Jag kika ut ur fönstret och såg denna ständiga gråa himmel och disiga luft.
Huset var tomt, inte en människa hemma.
Jag slöt ögonen och vakna upp vid tolv istället. Hade ingen lust alls på att göra nån nytta.
Satt kvar i sängen tills jag var redo att gå till jobbet.
Känns som man gjorde väldig nytta idag.
Köpte lite kläder innan jag började, ska på avskedsmiddag på fredag så då hade jag en ursäkt att köpa nått.
Jobbet var som vanligt, men allt är alltid bäst när man får jobba med Helen eller Monica. Det blir så mycket roligare då.


Satt och snacka med en av kockarnas flickvän när jag väntade på att klockan skulle bli 01.30.

Jag fick reda på mycket om vårt grannland.

Vet ni till exempel att man inte får skolmat i skolorna i Norge?

Barnen får själva ta med sig maten till skolan, och det blir oftast mackor.

Det fanns en kille i skolan som flickvännens son gick i som brukade ha med sig ett paket nudlar till lunch.

Saken var bara den att han inte kunde koka dem så han åt dom alltid hårda, direkt ur paketet.
Och på vissa dagis fick man betala extra pengar i dagis avgiften om man ville att ungen skulle få lite frukt om dagen.
Det är ju helt sjukt!
Hemma i Sverige klagar vi på skolmaten, vi har debatter och TV program som berättar om hur dålig maten är och hur lite fisk det är i fiskpinnar.



"Den mycket skrämmande upptäckten görs i ett danskt laboratorium.

På uppdrag av det nya TV4-programmet "Mat-akuten" jämförs den klassiska svenska skolrätten köttbullar, brunsås och pulvermos med vanlig kattmat.

Resultatet?

Djurens föda innehåller nästan dubbelt så mycket D-vitamin och sexton gånger så mycket järn."



Norge som är ett sådant rikt land, ge barnen lite mat nu! Det är ju inte Afrika vi snackar om. Det finns ju pengar.
Eller så kan ju alla ungar ta med sig en varsin burk kattmat så får dom i sig mycket mer vitaminer än dom svenska barnen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

piss allt ja skrivit försvann...!! men men! hur har du de i alfakrullets land?? hehehe... grr för våra fuckade datorer, va tycker vi??!"" uhaa!! men nu har ja iaf uppdaterat lite... ja e visst inte så het på sånt, men man blir ju nästan avlivad av schemat här.... hoppas allt e bra älsklingen!! pusssssssssssss

2009-01-29 @ 22:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0