ÅNGEST, FEST OCH INREDNING

Idag har det varit en heldag men familjen Bergen.
Vakna upp vid 11 av att Oscar laga sin berömda kyllingköttdeg med pasta, vilket han äter varje dag, flera gånger om dagen.
Förstår inte att han inte tröttnar, men han säger att det är gott, så vi får lita på honom.
Såg lite på futurama, sen blev det film. Oscar föreslog P.S I love you, vilket jag inte hade några som helst problem  med. Så det slutade med att vi båda satt i varsin soffa med tårar i ögonen nära till gråt.
Sen blev det pokerspel med hela familjen. Dangerus Dave vann storkovan på 100 spänn. Jag har just lärt mig poker så jag vart ju inte så himla grym.
REsten av kvällen har vi spenderat på naboen där vi käka biff med bea och potatisgratäng.
Vi skulle gå på bio också, men jag palla inte för ja va sä jävla mätt. Så jag och Oscar gick hem köpte godis och kolla lite på film. Så nu sitter vi i varsin del av huset med an varsin data i famnen.
Sociala är precis vad vi är i det här huset,

Gårdagen var däremot inte den bästa. Har verkligen inte haft sådan ångest på länge som när jag vakna upp.
Hade ringt halva telefonboken och skickat sms. Jag tyckte tydligen inte att det var så kul att gå hem ensam så jag ville ha nån att snacka med. Vi kanske ska säga att det var mastodont utgång i fredags. Hela familjen bleikeveien var hemma en fredagkväll och varför inte fira det med lite vin och drinkar.
Vi spelade våghals men med bara sanningskorten. Bästa kortet är ju helt klart "vad gör du för att undvika plums i toaletter".
Mitt i förfesten ringer de från mitt jobb och frågar om jag kan jobba på lördag.
Klart som korvspad att jag ställer upp sa jag.
Kanske inte lika glad över detta dagen efter då jag stod med darrande händer och hällde vin.
Hur som helst bar det av ner till "sjöboden" där vi tog en snabb öl, efter det gick vi till cafeopera där dave och a-k var dom enda som dansa, och det var inte vilken dans som helst till denna house misik utan det var bugg som det bjöds på.
Jag fick för mig att alla skulle dra hem så jag sprang till jobbet där ja mötte Johannes och Mårten  som skulle på Tiger Tiger.
Där blev det mer drinkar och jag sprang mest runt och leta efter A-K som hade ring och sagt att dom skulle komma, men efter ett tag gav jag upp och slog mig ner hos kockarna.
När jag gick hem köpte jag lite mat på donken. Tror jag hade tänkt att spara en del till morgondagen, men ja åt upp allt som var en tasty, två chees och massa pommes och cola. Fattar inte hur jag fick i mig detta, men det gick tydligen.
Samtidigt ringde jag ju som sagt halva telefonboken. Ångest. Ska lämna min telefon hemma nästa gång, för det är ju inte precis så att man har nått vettigt att säga. Utan man är väl bara mest irriterande,



   

Lite såhär såg vår kväll ut, killarna ville ha kajal på sig (VARFÖR???) , sen är det vår fina tavla och mina nyfunna vänner johannes och mårten + nån till.



Förutom att jag var lite darrig på hände på jobbet i går så gick allt bra.
Jag hade aldrig gått ut om jag vetat att ja skulle jobba när jag började, men man kan ju inte sluta när det är som roligast. Eller?
Kockarna hade som på "känn" att det hade ätits lite dåligt från Johannas sida (förutom tastyn på natten) så de hade lagat pizza. Gott gott gott.
Och annars så gick allt bra. Var toktrött men det blev mycket dricks och jag fick till och med en puss på kinden av en pubgäst.
Han såg nog inte min slitna blick, för han var lite dragen av whiskyn jag serverat.

Har för övrigt pimpat mitt rum.
Köpt mig en tavla och en spargris och vänt på sängen.
Det gjorde mycke. Nu trivs jag i rummet. Det gjorde jag inte innan.


Kommentarer
Postat av: annaspättan

hahaha, de e inte lätt!!! DENNA TELEFONBOK... helt galet!! inte ringde du mig, så ja antar att de va könet me sak mellan ´benen som hägrade... eller också missade du a..:) vem vet..?!?! men varför varför varför gör man på dette vis?? tänk att ja tom messade du vet vem (tääänk) i desperat tillstånd.. men ja fyllemessade också tobbe, hahaha, å ta mig fan att de verkar ju vart ett smart drag... även om ja inte visste de då=) så jojjo : fortsätt fyllesms:a!! de e faktiskt kul på sitt sätt, å så kanske de blir så du hittar din drömprins som förra eller förrförra inlägget handlade om..!! älskar dej!! pussar

2009-01-12 @ 01:28:21
URL: http://annamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0