UPP AND GO

Vaknar upp klockan halv nio efter en hård kväll ute med Kajsa,
Förutom att huvudet dunkade en aning, så var det en snickare som dunkade desto mer i väggen.
Ja hade drömt att jag var på min mammas gamla jobb och drack  litervis av tranbärsjuice och åt plommon.
Jag kasta mig ur sängen och hämtade vatten och vindruvor, de va de närmsta plommon jag kunde hitta.
Sen somna jag gott igen och vaknade vid halv elva av att Dangerous Dave stod å skrek i köket och undrade vem som hade snott massa ketchup från BK.
-Det är Johanna, skrek Kajsa, (Vilken trogen vapendragare man har).
-Moget, skrek Dave.
Så nu har vi ett antal paket ketchup. Jag som knappt äter de. Men kan ju va bra att ha.
Tycker inte han är rätt person att säga det eftersom han har snott en årsförbrukning av Kaffe på sitt jobb,
Vi har så jävla mycke kaffe här, finns i varenda skåp och man får en känsla av Bingolotto vinst så fort man ser de.



Gårdagen var bra, Vi spela poker på förfesten och kolla handboll.
Känns som om det var en lite manlig förfest trotts att det bara var vi tjejer som skulle ut.
När klockan var 22 sprang vi ner till sjöboden, där det spelades trubadur.
Tror jag blev lite småförtjust i honom eftersom jag har typ tio bilder på honom på kameran när han spelar.
Men vilka tjejer blir inte kära i män som kan sjunga och spela guitar?
Jag blir ALLTID de.
Vi sjöng för full hals i dom låtar vi kunde. Lite svårt att hänga med i de norska sångerna, men då låtsades vi att vi kunde dom.
Var en stor känsla av tipi vill jag lova.

Sen bar det av till felice, där det stod en svensk kille i garderoben.
Han sa att han kände igen mig.
-Hon känner igen dig med, du brukar vara på restaurangen där hon jobbar. Skrek A-K.
Härligt att man har så ärliga kompisar.
Vi sprang in till baren och beställde drinkar.
Long Island Ice tea  var tydligen Kajsas favorit den här kvällen. Vad får hon alla sjuka idéer på drinkar ifrån?
God var den inte i varje fall.
Felice va skit, spela ingen bra musik alls så vi gick vidare till nån bar som stängde precis när vi kom in.

Vi drog till BK och köpte sjukt mycket mat. Därav all ketchup.
Kajsa berätta för biffen i kassan att vi alltid brukar vara där och surfa.
Härligt att hon var så rätt fram denna kväll.
På hemvägen hitta Kajsa en tant som sålde rosor, det var hon ju bara tvungen att köpa till sin älskling.
Så klockan två kom vi hemsläpandes med två BK-påsar, ett fullt humör och rosor.
Vi åt upp allt i köket och sen slockna vi i varsit rum.

Och nu sitter jag här. Hungrig men ändå mätt. Har druckit säkert en halv liter smoothie, så nä jag mår nog illa.
Men ja vill ha en macka. Sjuk känsla de här.
Dagen ska nog spenderas mest i soffan fram till klockan 16.
Då blir det uppfräschningn ska jag jobba.



Johanna får unna sig en nattmacka på jobbet ibland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0