dag 3

vaknar upp av ett duns.
Klockan är nio å alla är pigga å glada, det första som sker i vårt sociala gäng är att alla tar upp sina datorer, knäpper på dem, å ser om vi fått något svar i vår desperata sökning efter ett arbete,
Och tro det eller ej, men jag hade fått ett svar!
Potetkällaren, en restaurang som ligger supercentralt, klockan 16.30 imorgon kommer min dom slå in.
Då blir det intervju för hela slanten, och Johanna ska spetsa öronen för det norska språket. Hoppas han inte mumlar för då brukar det gå ganska bra att första.
Frukost

nytillagad havre grynsgröt, serveras med mjölk, inge socker, inge kanel, inge sylt.


Vi har lämnat in våra CV:n på tonnvis med ställen. Tänkte lämna in några i klädaffärer, men jag fegar ur och tror inte att det är ett jobb jag kommer att trivas i.
Händer ju inget, man står bara å viker kläder hela dagarna.
Så jag och A-k (som för övrigt är och jobbar sin första dag idag) sattsade stenhårt på restaurangbranchen.
Vi pressa oss själva och lämna in våra cv:n på kötthuset och på en skottsk gammal bar som luktade  in-rökt och gammal sprit. Frågan är om man vill ha dom jobben om man skulle få dom ;)

Vi var på en ny visning i dag av en superfin lägenhet som några norska studenter hade, den var grymt bra, men dyr.
Vi fortsätter vårt desperata letande, men än är superdusch lägenheten på förstaplats, Vi har prutat ner priset på den också och ska få den 1000 kr billigare i månaden. Sjukt bra.

Vi tänkte spendera vår lunch på donken, men när en big meny kostade ca 100 kr sket vi i det och gick hem för att laga e gourmetmiddag istället.

Lunch
Fullkornsmakaroner vända i burkmajs, serveras med en kall tomatsås av okänt märke toppas med aromat och currykrydda.



Sån här korv finns överallt i Bergen.. sugen????? Ballekorven!


Kommentarer
Postat av: Hasse

Work it girl!

2008-11-05 @ 20:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0