Dejt!

Jag börjar lära mig nu, inte ett dugg pirrig i magen längre när jag ska kliva in innanför dörren på den nya restaurangen.
Dock lär jag min ALDRIG hur en norsk intervju egentligen går till.
Dagen började inte bra i varje fall,  Har upptäckt att jag inte har med mig tillräckligt med kläder (tycker jag själv i varje fall),  allt jag gillar är trasigt, eller smutsigt. Mina jackor passar inte i färg eller så är de trasiga, för varma eller kalla.
Tillslut fick ja låna lite saker av A-k. Skönt att bo med en tjej! Då blir det som man har två garderober.

Men men, när jag kom till Big horn, som kändes som en restaurang som man kan hitta på gröna lund, så blev jag bedd om att komma två timmar senare.
Jaha?? Vad ska jag hitta på då? Vi har ju inte så himla mycket kul att göra hemma. Så jag gick en runda på stan för att kolla kläder och eventuella arbetskläder.

Fan det skulle jag inte ha gjort. Insåg med ens att hela min garderob är dötrist! Vill ha nya skor, kläder, väskor byxor allt allt allt.,

Som tur var gjorde jag något min kloka mor har lärt mig när jag hittade en sjukt fin skjorta. Jag tänkte på saken!

Istället  valde jag ett par svarta mjukisbyxor, för det hade jag ju missat att ta med mig till Bergen.

Hur fasen kan man glömma det plagg man använder största delen av tiden då man är hemma??

Det finns inget bättre än att klä på sig ett par mjukisbyxor och en gammal T-shirt och lägga sig å löka i sängen/soffan!

När jag väl kom tillbaka till Bighorn (fan va jag skriver "fan" och "när jag väl") så fick jag vänta i 10 minuter på att Kari (tror jag hon hette) skulle bli klar med det hon gjorde. Sen bad hon mig slå mig ner i en soffa, hon plockar fram mitt cv och frågar "vad var det du hette?"
Alltså jag vet inte? Presentera jag mig inte alldeles nyss? och brukar man inte kolla igenom papperna innan man ska ha en intervju, för att veta lite mer om personen??
Hur som helst så berättade hon att jag måste vara väldigt väldigt stresstålig, om jag jobbat i restaurang förut?
"ehhh???? hon satt med Cv:t i handen, och hon har ju förmodligen läst det innan eftersom jag fick komma på intervju".
Hur som helst, jag berättade för henne vad jag hade gjort, och hon skulle ringa.
Vi får väl se hur det går!

Kom hem och lagade  tonfiskwraps, det är sjukt gott. Och billigt. Gillar man tonfisk är det nästan en lyxmåltid ;)
David lever på det här i Norge! mmm gott.

Såg att min bror startat en grupp på facebook "vem vill dejta oss", så jävla bra grupp!
Dom tragiska gossarna Joel och Kötta har insett att det är en flicka dom behöver här i vinterns tider och sätter nu ut en annons a la bonde söker fru typ.
Tror jag ska sätta ut en likadan! Kanske man får gå på lite smaskiga dejter! För sånt är ju alltid kul.
Lätt bara att hitta en sån nu när man flyttat till Bergen! haha "Vem vill dejta BergenBrud" haha... nej det blir nått att tänka på!



Så vem vill dejta?
     

Kötta            Joe             joho!

För de som känner suget, tveka inte! Skriv en komentar så fixar vi resten!


Kommentarer
Postat av: annaspättan

hahahahaha... ja läste om din brors nyskapade grupp, å skrattade å skrattade!! ja du jojjo, du kanske ska följa exemplet, eller också får du ge dej ut på jakt i något annat än dina nyinvesterade mjukisbyxor, å spana bakom hyllorna på ica eller nåt..=) (har dom ica föresten??) jag har ju våra kanontjejer här hemma ja iaf å tillbringa vinterkvällarna med, haha! sklart du hittar nåt kap in the bergen!! tror lyckan e större där än på facebook om du vill veta de, säg inget till joel bara ;) synd att skrot blivit upptagen, annars skulle ja skicka henne på date me din bror!! men henne har ju redan du hittat en så bra kandidat till, hahaha!!! å så ja saknar dej!!!

ha de kanonbra å lycka till me jobben, även de där märkliga... jaha, har du jobbat på restaurang förut?? haha!! pusssssss

2008-11-12 @ 19:58:24
URL: http://annamedm.blogg.se/
Postat av: cam

2008-11-12 @ 22:58:24
Postat av: Jorunn

Jag skulle latt dejta dig, om det inte var for att jag e din kusin, o jag foredrar killar... Men annars star du forst pa listan!

Jattekul att lasa din blogg, jatteroligt skriven. Lycka till med jobbletandet, lite skeptisk till intervjun ovan men det blir saker bra.

Stor kram!

2008-11-13 @ 17:20:14
Postat av: joel

Det geniala gossarna tycker jag du ska kalla oss!

2008-11-13 @ 18:15:48
Postat av: Mao

Hoho!! Blogg världen, trodde jag aldrig skulle komma hit, men nu e ja här! Hoppas du har det så jävla najs i Bergen. Kommer läsa din blogg varje dag spätt! :D Jag länkar din blogg på min. O JAAA, vill dejta dej! :P

2008-11-13 @ 23:57:19
URL: http://maurens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0