Jobb!

dag 11.

Inatt, eller snarare igårkväll klockan 23.15 ringde dom från naboen och frågade om jag kunde tänka mig att jobba idag.

Jag har ju inte så himla mycket för mig om dagarna, så så klart tacka jag ja!.

Men nu sitter man här med den femsidiga menyn och det knyter sig lite lätt i magen på mig.

Det är svårt. Jag förstår ju vad domflesta rätterna innehåller, menyn står ju både på norska och engelska, men det jag är orolig över är att jag inte kommer höra vad de säger.

Min mardröm är att ja ska stå där som ett fån och inte fatta vad gästerna försöker säga, att dom sen ska bli förbannade eftersom ja inte förstår och börja kasta glas på mig, eller varför inte lite bröd.

Den andra farhågan är vinet, det var mycket vin på menyn som jag fick kolla på.

Och jag kan inte mycke om vin, ja tycker inte heller att det är så supergott med vin.

Igår på intervjuen på BigHorn fråga dom mig om jag hade vinkunskaper, jag svara att jag inte hade stora, men att jag kunde lära mig. Sen frågade dom om jag gillade vin.

Haha, jo ja, visst sa jag. Men jag struntade i att säga att jag tycker att det är godast om man blandar det med sprite, eller fanta. Haha, man får ju hoppas att jag lär mig tycka om vin lite mer. För så här kan man ju inte hålla på när man blir 40 år och ska sitta på fina middagar.

Sammanlagt är det 30 st rätter jag måste kunna.


Ibland är det varmt i Bergen!

Kommentarer
Postat av: annaspättan

haha... de där me vin e inte lätt... mn va fasiken e lätt spättan??!! du kirrar såklart de där!

när vi e 40 dricker ja fortfarande billigt vitt vin å du rosé med fanta... såklart!! för de e vi som regerar å våra middagar folk kommer vilka gå på=) å för att bli bjuden så krävs fritt dryckval även på deras bjudningar!! annars skaffar vi nya vänner! så det så!! så kul att du får jobba, men ja haja inte riktugt, e de imorrn alltså, fredag som du ska jobba, eller har du jobbat idag?? pusssss

2008-11-14 @ 00:30:46
URL: http://annamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0