köttbullebrist!

dag 5!
Inget regn! vem var det som sa att jag skulle regna bort i Bergen??? kanske kommer en flodvåg snart. Men just nu inga droppar.
Vi fixade våra skattekort idag. Så om två veckor får vi lön, om vi/jag blir anställda.
Sen skulle vi ta en tripp till Åsene, för att äta svenska köttbullar på IKEA, oj vi sakna visst det efter 4 dagar.
Mest är det väl för att vi ätit pasta, eller gröt den senaste veckan. Så tanken på riktigt god hemmalagad mat är skrämmande stor.
Tyvärr blev det inga köttbullar, eller något IKEA, för när vi tagit linbanan (billigast att ha bilen parkerad långt upp på berget) så var bilen död.
Vi fick hjälp en stark norsk som hjälpte oss att putta upp bilen för den branta backen, så vi skulle kunna rullstarta den. Men bilen ville inte alls. Så nu är vi billösa, ett stort problem eftersom vi ska flytta imorn. Vi hoppas på att min nyfunna vän Daniel kan komma med ett par startkablar ikväll så vi får igång bilen.

ÅÅÅ jag vill flytta nu, så Knyller och A-K kan få ett eget rum å gulla i, dom är så ny kära! hahaha... helt otroligt ny kära.
Bara gullar å gnussar å pussar å myser heeela tiden.
haha... get a room! å de ska dom... ska kalla de för lööööööv rooooom!!

Inom loppet av 5 min ringde två arbetsgivare till Oscar, så nu ska han också på lite intervjuer.
Kanske bra det, för han hade börjat tappa hoppet här.
Oscar som ska börja skriva erotiska kärleksnoveller och jobba i barnhagen!


David och A-K, åå så kära!

Jag och David köpte kebabrulle igår, jätte konstigt ju. Norges kebab är tydligen som köttfärs.
Men gott var det med lite kött! hehe.
Men något jag saknar är kyckling. thaikyckling! skulle kunna hålla på i evigheter!

Nej nu ska jag nog bädda ner mig under täcket och vänta på att vi ska få hjälp med bilen, eller att en ny arbetsgivare ska ringa och tigga, böna och be om att Johanna ska börja med omedelbar verkan!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0