lägenhetslyx

dag 2
vi vakna upp av att nån galen arbetsgivare ringer på knyllers telefon kl 08.00.
Det är lite svårt att missa eftersom vi bor i ett sådant litet rum där man når den ena våningsängen med tårna om man sträcker ut foten sittande i sin egen säng. Lite lätt kaos är det i rummet också. 4 pers på 10 kvadrat e ju inte drömmen precis.
Oskar  var lite lätt bitter över att inget bemanningsföretag hade ringt honom, dom borde ju göra de dagen efter man skrivit in sig. Men han behövde inte vänta länge heller för än hans telefon ringde.

Till frukost serverades trasig macka med smör och gurka.
Sedan stod det en långpromenad på schemat till en ny lägenhet.
Den var lite bättre än den första, med ett badrum i lyx (verkar vara inne i Bergen att man renoverar badrummet med de senaste) Man kunde nämligen bada ångbastu i duschen,  spruta vatten från alla håll och tända en liten lampa.
Just nu står denna lägenhet högst upp på vår lista.

Det har inte regnat idag heller, det var kanonvarmt så man nästan svettades i mössan, och jackan fick inte sitta på länge heller. vad är det folk menar med att det alltid regnar här??

Oskar och David gick på en intervju, och Ak gick på en nyss där hon fick jobbet. En restaurang där hon skulle tjäna 130kr timmen. helt sjukt mycke om man jämför med restauranglönen hemma.

Jag har inte fått nån intervju alls, börjar tro att det är nån som har en cup mot mig.  Johanna ska inte få nått jobb för hon platsar bättre hemma bland hamburgare och ångest.

juste. har skaffat mig ett nytt nummer nu när jag ska bli norsk, kämpe bra för alla som vill ha tag i mig!

Kommentarer
Postat av: Johanna Ohlin

hej johanna!!!! vad underbart att du har en BLOGG:) vad är det för nummer du har i norge nu?? saknar dig massor, PUSS OCH KRAM

2008-11-04 @ 22:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0