slut som artist!

Nu har jag jobbat klart! Och jag kan ju säga att jag är slut som artist!
Det var egentligen inte så mycket att göra, men det skulle ju få plats så himla mycket nytt i huvudet!
När jag bytt om här hemma insåg jag att ja kunde fan inte ha ett par jeans som satt halvägs nere på rumpan (nej dom är inte baggy). Så jag fick gå ner på stan och investera i ett par tantbyxor. som tur var kosta dom inte mycke, men ja fattar inte hur dom egentligen ska sitta, Jag stod och drog och slet i dom och tänkte att om ja ska ha nåra så är det ju bra om dom sitter lite lagom slappt, men endå bra.
Men nej, jag fick köpa ett par XL, och dom sitter som ett smäck i rumpan, nu vet ju jag att det finns folk som har större rumpa än jag. Men vafan??? XL var den största storleken, då måste de ju vara så att dom som har lite mer rumpa än mig inte får några byxor. Men men, tantbyxor i all ära, ja ska ju bara ha dom på jobbet.
Ja för nu tror jag minsann att jag skaffat mig ett rederligt jobb!
Johanna fick följande recensioner
"Det här gick ju bra, eller nej det gick faktiskt jätte bra",
Så nu är jag nöjd, trots att huvet dunkar och magen värker!.
Så summan av kardemumman så visade sig i varje fall att det kanske kommer gå vägen dehär.
Det enda som var svårt var den där grötiga bergennorskan som dök upp ibland, Men jag spetsade öronen, och efter att första gästen som jag hade sagt "va"  fem ggr till slutligen pratade lite långsammare, så gick det sakta men säkert bättre och bättre.
Från att början av dagen ha stått och som mest serverat mat, eller dukat av/på ett bord, slutade jag dagen med att ja tog själv emot gästen, visa dem till bordet, tog deras beställning, öppnade/serverade vin vid bordet, lärde mig kassan m.m. .m.m 

Så idag är jag nöjd med mig själv!

Men det slutar inte där! När jag sprang runt å mummla för mig själv hur besticken skulle ligga och vem som skulle ha kaffe så sa en av tjejerna jag jobbade med (Sjukt trevliga gulliga tjejer var dom) att jag skulle gå in i köket och be kockarna laga lite mat åt mig.
"välj något från menyn Johanna, det är viktigt att du äter dig igenom den nu i början så du vet vad du serverar".
Jag trodde det var ett skämt, jag är ju livrädd för kockar, skulle jag gå in där å be dom laga till lite kalvfile till mig kommer dom ju kasta knivarna efter mig.
Tror nämligen att alla ALLA alla kockar är som Möller, mardrömskocken, som hatar fruckostvärdinnor och dumförklarar en om man gör något fel eller frågar något.
Men nej" dessa kockar var så hyggliga!
Så när jag kommer berätta för A-K att till middag fick jag avnjuta "Hjortmedaljong med portvinsås och färska glaserade grönsaker" kostar bara 248:- nok, så kommer jag få en snyting!
Det var nog den godaste, eller det var den godaste måltiden jag har avnjutitär i Bergen, dock åt jag den på deras vind vid, ensam vid ett rangligt bord och med mamma i telefonen. Men det var det värt!"

Påvägen hem, (sjukt stort uteliv här tycker jag) såg jag massa söta BergenBeoys! Så moster, var inte rädd. Ja ska köpa mig en lusekoffta!


En lagom stor fisk till annas akvarium


Kommentarer
Postat av: annaspättan

hehe... bra där att du finner ersättare till akvariet mitt:) va en redig sak, ska nog bli fint!vilken tur ja har!!

så kul me ditt jobb!! kanonbra tjejen - frågan e bara om man har råd att gå dit å äta när man kommer å hälsar på..?!

pussss gullunge

2008-11-14 @ 09:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0