HATAR GLAS


Blev inget anställningsbevis idag.  Istället när jag kom  kl 3 fick jag höra att alla glasen såg ut som skit rent ut sagt, och allt var inte gjort. Jag hatar glas, allt som har med glas att göra, ska aldrig mer dricka ur ett glas.
Nej men det är ju lätt! Jag har inte ens blivit anställd, har jobbat totalt 5 dagar, och stängt 3 av dem, varav detta var min första ensamma. Åh ja blir så trött, att det ska vara så förbaskat viktigt att ett jävla vinglas ska vara så rent att det inte ens ska finnas en liten liten prick på det, som man bara ser om man håller upp glaset mot en lampa.
Så ja fick sätta mig för att vika servetter, medans han bara gick runt och sucka.
Sen kom ägarn in, och jag har en stark känsla av att jag inte är någon han gillar.
Idag frågade han mig om jag tyckte att det gått bra? "visst" sa jag " det var lite mycke i lördags, men ändå var det inte så farligt".
Nehe så du tycker att stressigt och att ha mycket att göra är olika saker saker säger han då.
Han tror att jag har haft ett jävla glassjobb.
Sen fråga han mig om gästerna fick det dom skulle. Ehh????? Nej ja byter ut de gästerna vill ha och ger dom nått ja själv tycker är gott.  Va fan tror han??
Jag har jobbat där i 5 dagar, och idag gjorde jag mitt första fel då en gäst fick helt fel mat än vad hon ville, men samma fel har ju gjorts av andra när jag jobbat.
Nä nästa gång ska ja säga till honom att jag är minsann van vid att sjukt mycke människor kommer bittra, å skriker på en för att dom inte får sin mat på tre minuter.
Det är ju drömmen!
För övrigt tycker jag att norrmän är sjukt trevliga!
Men han var ju iof inte norsk, ägarn alltså.

Imorn kanske man ska kolla runt lite på julklappar!
Det är ju lite för tidigt för det. Förstår mig inte på de människor som köper sina klappar i oktober. Ni missar ju hela känslan!!

Och för alla som saknar mig" Jag kommer hem till jul!!
Men ja kommer missa nyårskryssningen med spättorna. Trist.

För övrigt puttsade jag 20 glas på en timme idag.. då kanske nån i denna skruttiga blogg fattar hur noga jag var"!


Snart är det jul igen



 


Kommentarer
Postat av: annaspättan

åhh.. vill ju ha dej me på the cruise baby;) menmne, julmys får de bli!! åhh så kul de ska bli!ska allt spana runt bland alla vänner efter nån annan spätta som vill me.. såklart alla vill åka me oss, så de ska vi nog ordna!!

ha de bra me alla norska män=)

pussi puss

2008-11-18 @ 09:19:25
URL: http://annamedm.blogg.se/
Postat av: Hasse

Du är så duktig så!

2008-11-18 @ 15:13:00
URL: http://hazeinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0