framme i bergen!

dag 1
Efter en 16 timmars bilfärd varav kosten bestod av 7 mackor och massa bubbelvatten kom vi äntligen fram till vårt nya hem. Bergen.
Vaknade upp med lite lätt ångest på vårt hostel ymca och undrade vart fan jag var och hur fasen ja skulle ta mig här ifårn.
Hade drömt att  jag var instängd i en låda, och kunde inte komma ut. Vakna av att jag slog på väggarna och var på väg att klättra upp för Oskars säng, innan jag insåg att jag drömmde.

När vi fått i oss lite macka på 7-eleven (varför inte fortsätta med denna underbara kost när man endå åt så många av dem igår) frågade vi den svenska tjejen i kassan om hur vi skulle gå till väga, och hon gav oss lite tips.

Vi åkte på vår första visning som låg ca 10 min från Bergen centrum.
Badrummet var ju ganska okej, men att inreda ett hus i rosa och plych är ju inte drömmen. Dessutom skulle jag och Oskar få bråka om vem som ville ha det rosa rummet med 100 gossedjur och paljetter (anna mattson varning).
Det ingick också i hyran en ilsken katt som bet David. Drömkatten!!!!
Vi tror vi hoppar den lyan.

Tillbaka i centrum gick vi till Manpower, där ak fick en intervju efter 5 min. Det är nog inte så svårt att få jobb här tror jag nu.
Dessutom har det inte regnat än och vi förstår nästan allt vad dom säger. Nästan i varje fall.

Väl hemma åt vi en gudomlig middag, på menyn stod det.

varmrätt

Lite lätt överkokta makaroner som serveras med en kall tomatsås direkt ur fabrikstillverkad kartong, toppas med en nypa currykrydda
.


dessert

cappochino karameller direkt ur påsen

sen somnade vi gott med en varsin data på magen och ca 15 utskick av cv:n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0