silverfiskar

                                       
En  ny dag har grott.
Jag tror jag ska ångra allt jag sa med regnet. För igår regna det hela dagen.
Men icke idag, ty idag lyser solen! ;)
Nyss avnjöt jag en riktigt god frukost, kanske inte lyxen, men den var fan bättre än havregrynsgröt med bara mjölk.
skönt att man har handlat, men nu måste man hålla hårt i pengarna igen. Vi måste betala hyran idag, det är ju inte drömmen precis.
Men men, hoppas på att dom ringer mig från fritzes potatiskällare snart. Tror jag ska plugga mer på menyn i varje fall. Kan vara bra att kunna den så jag inte står som ett fån när gästerna ska beställa, det kommer jag iof att göra ändå, men det kan ju vara bra att se lite mer ut som ett professionellt fån, en bara ett vanligt fån.

Nu ringde en ny arbetsgivare till Oscar,det är helt sjukt vad hans telefon går varm ibland.
Han ska provjobba för barnhagen nu i veckan, men ja tror att det var nån budfirma som ville åt han och David i detta samtal.
Barnhage är vår familjs grej tror jag. Vi ska nog bli lektanter allihopa. A-K och David ska nämligen på en intervju för det idag också.
Jag har inte sökt nått dagis, men jag tror jag är lite rädd för barn ibland, framförallt norska barn. Man lär ju inte höra vad dom säger.

Nu ringer nån till David också. Det här är helt sjukt. Klockan är 12.00 och två arbetgivare har ringt.
Och detta är vår nionde dag.

Läste i Annaspättans blogg att hon ska flytta till en etta. Grattis Anna, men jag har en fråga, hur fan ska allt få plats
Fint och mysigt tror jag minsann att det kommer bli i varje fall, men lite får nog stå kvar hos mamma ;).
När ska man få komma och hälsa på där då?
Anna ring mig, saknar dig ju!

Inatt när jag inte kunde sova, lite på grund av mina kära rumsgrannar som lekte i sänghalmen, och en galen gubbe som gick och sjöng utanför mitt rum, tog jag mig en tripp till den kära toaletten.
Det var ett stort misstag, för när jag satt där på toa såg jag nått som kröp längs golvet. och när jag tittade lite mer noga, såg jag att det kanske var lite mer än en sak, utan det var snarare trettio äckliga, slajmiga, snuskiga, skabbiga silverfiskar.
Det är inte många djur jag inte klarar av. Ormar har jag en stor fobi för, men tror fan silverfiskar kommer tvåa.
Mitt stora problem var nu hur jag skulle kunna ta mig från toan, in på mitt rum, utan att en sån där äcklig skulle hamna under mina fötter och följa med mig in som sällkap i min säng.
Det slutade med att jag hoppade in på tå från toaletten in på mitt rum och kunde inte sova, för att jag trodde att dom små äcklen satt fast på tårna.
Det kröp i hela kroppen, jag fick titta på två filmer innan jag kunde ta mig ron att somna igen.


Nej nu ringde en ny arbetsgivare, så jag ska ta mig ner på en intervju nu!
fan undra om jag hittar!

vi får se hur det går!

Kommentarer
Postat av: annaspättan

sååå kul att du ringde tjejen!! så härligt att prata med dej mitt i allt mitt trista plugg!! de e inte lätt de där med silverfiskar... men det löser sig nog om nu skurar kliniskt rent och inte har några mattor eller andra fuktiga saker på golvet... annars får du skaffa badtofflor=) hoppas de går bra med intervjun du skulle på nu, å att nya stövlar har hittats! å den där ettan... jaaa du, ska nog ordna sig, men en hel del blir allt kvar i gribby... inflyttningsfest speciellt för dej lovas när du nu kommer hem såklart=)

2008-11-11 @ 13:52:33
URL: http://annamedm.blogg.se/
Postat av: annaspättan

men...!! va e de för GRÄSLIG bild du hittat i arkivet???? ska nog skicka dej en bättre! puss

2008-11-11 @ 13:53:30
URL: http://annamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0