jobba jobba jobba!

Här har man ställt in sig på att få en fri dag. Skulle vara ledig tills på söndag, tyckte jag kunde få vara det nu är ja jobbar över 70 timmar på en vecka.
Men ne. Idag ringer bossen och bad mig jobba igen, tydligen en kille som inte sköter sig på jobbet. Så nu får Johanna komma och putsa mer glas ikväll.
Men imorgon är jag ledig, tror ja kommer sova bort halva dagen, man blir ju lite trött av att jobba ¨till sent på natten.
Jag är väl lite dum som inte sover lite innan jag går också.

Igår´var jag lite mer en halvborta när jag kom till jobbet.
Det började med att jag skulle ta upp beställningen av dryck till ägarens bank som var på besök för att spise en god måltid. Det gick bra, men sen gav jag helt fel saker till alla. Och typiskt nog var det alltid samma tjej som drabbades.
När jag skulle hälla upp vin kom det inget i glaset. Konstigt! Nej inte alls, ja hade bara glömt att skruva av korken.
Lite smått pinsamt när alla satt och  tittade.
Nästa gång de skulle ha vin fick de fel igen. Rött fick vitt och vitt fick rött.
Sen tyckte jag att en av killarna fråga om vi hade svensk pölse "korv", ehh nej vi har ingen svensk korv" svara jag,
men tydligen frågade han om vi inte hade nån svensk punsch Okej då, lite trött har ja blivit kanske.
Men deras middag slutade bra, och dom var kempe nöjda.

Idag är David på en intervju och resten av familjen jobbar. Trodde jag skulle få sitta hemma och löka, men nej, jag ska ta mig en stödvila, sen ska ja upp på benen igen.

Oscar berättade om sin dag på dagis igår. Det var en liten kille som hade satt sig ner och bajsa i byxan, och Oscar hade blivit alldeles rädd och visste inte alls hur han skulle göra. Han har ju aldrig bytt blöjor förut, och var lite smått skrämd.
Som tur var kom det en tjej och tog över situationen.
Men idag ska oskar gå en blöjbytar kurs.
Kan ju vara bra att veta hur man gör i framtiden.

Min data är så sjukt paj i skärmen, man ser inte mycke av vad man skriver, och bara halva texten om man sätter på en film, något jag måste göra nånting åt snart.

Nej nu ska ja slå igen mina trötta ögon för en stund, Och lyssna lite på coldplay!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0