Paraplyskit och lökäpplen!

Igår snöade det. Första gången som man fick användning för vinterjackan.
Trodde aldrig att jag skulle få plocka fram den, det regnar ju bara.
Just nu sitter min Hasse på en buss upp till funäs, hon ska jobba där under vintern, och det kännstungt att vi inte kommer kunna ses för än i maj. Hon tillhör ju nästan familjen Alex, nej hon är en del av familjen.
Bussresan kommer ta ett ex antal timmar, å hon kommer ha myror i hela rumpan sen, eller var det kanske träsmak man sa! Hoppas det inte blir allt för illa i varje fall,man måste ju kunna vicka på rumpan när man åker skidor.



*******************************

Något jag är sjukt jävla trött på med den här staden, är alla dessa paraplyer, dom är ju som stavarna danskarna har i liften, som dom jämt vill pilla upp i ögonen på den person som står bakom dem. Inte för att jag har fått några paraplyer i ögonen ...ÄN... men -.. dom ligger ju för fan ÖVERALLT!
Ska man servera ett gäng norskar vid ett bord,m får man hoppa hage runt bordet för alla dessa paraplyer,
Det var en man, som hade ställt sitt paraply mot bordet, som jag hade ner ca 3 gånger innan han fick nog och flyttade på det..
Sen har dom en annan vana att lägga dessa paraplyer precis vid restaurangingången. Så ibland så kan det ligga fem st spridda vid trappsteget.
Är det svårt att lägga ett paraply under bordet?
Dessutom är alla paraplyer svarta. Hur ser dom skillnad på dem? Eller tar dom bara ett när de lämnar och hoppas på att det är i samma skick som de dom hade när dom kom?


Stängde hela restaurangen själv igår för tredje gången.
Frågade chefen om jag hade lyckats med glasputtsningen dagen innan, och han var nöjd. Det kändes bra. Nu kanske jag kan börja dricka ur glas igen utan att hata dem. Kanske min kära glasputtsarvän Lollan skulle uppskatta.

Kockarna har också börjat släppa till lite vilket är kul.
Dom hade himla roligt åt min svenska igår och gillar att härmas.
"Johanna hur säger man solbriller på svenska"
"ehh solglasögon"
"hahaha soooolglaasööjgon"

Dom tycker också att det är lustigt att vi kallar glas föra glas och glass för glass.
"Vaniljeis med chokolade sås" är en stor hitt!

Har arbetat 63 timmar på fem dagar, det firade jag med en lyxfruckost med baguetter med ost.
Oscar var sjukt imponerad och han fick en macka då jag insåg att ja aldrig skulle palla att äta alla jag gjort själv.
Dagens goda gärning var gjord!

Fick ett mail från Åtellet (ett hotell som ska öppna i Norrtälje till sommaren) och de vill att ja ska komma på intervju nu när jag kommer hem till jul.
Hasse var där idag och har i princip fått jobb som jag förstod det.
Skulle vara grymt kul att jobba där i sommar med en gammal goding som henne.


Nej nu ska jag jobba!

*******************************
hittade lite sommarbilden från förra året som ja inte hade sett på ett bra tag! Känns bra att titta på gamla goda minnen nu när det snöar.

     

   

Parken/Pizza/Trädgårn & slagsmålsklubben!


   


I sommar blir det igen!






Kommentarer
Postat av: Hasse

Du får ju inte skriva att jag i princip fått jobbet, sånt betyder otur. Dom kanske inte vill ha mig!! Och det vore ju jättetrist! :s vi ska hålla tummarna för att dom avgudar oss hehe. Puss mitt hjärteskrutt. Söta saker du skrev om mig tycker jag!

2008-11-19 @ 19:31:34
Postat av: Mamma

Hej hopp mitt hjärtegull!!

Herregud nu kan du snart försörja mig när jag går i pension, men du måste få ledigt snart så du kan köpa lite julklappar. Joel har paxat för att göra köttbullarna till julafton.

Jag längtar efter dig jätte mycket, stor Hasse hälsar puss och kram

2008-11-19 @ 22:35:29
URL: http://johannamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0