provjobba!!!!


Jag ska nu provjobba i potatiskällaren!
Sjukt mysig restaurang www.potetkjelleren.no med hundratal vinsorter. Plugg blir det för mig resten av veckan.
Jag ska få jobba på måndag eller tisdag. Hoppas vi har flyttat då, eller vi har ju flyttat då, frågan är bara vart. Bort från mandarinskalen i varje fall.
Fick med mig en meny jag ska plugga på också, vill inte ens veta hur det kommer låta när jag ska försöka säga:

svin fra Gröstad gård,jordskokk, anis og appelsinglace

stekt kamskjell, blåskjell, kaviarsaus

Örrey fra Svanöy röykeri potetsalat, kremet sherry

aaa... plugg blir det i varje fall.




 
ja va gör man inte när man kan fula sig i en hiss på mandarinhotellet.


Dom städar rummen här varje dag, de har jag aldrig vart med om i ett vandrarhem. Inte för ja har bott på nått förut, men ja har ju jobbat på ett hela sommaren.. sjukt bra är det varje fall. Men dom kommer ju inte fram bland vårt skrot så så rent blir det inte. förstår dom.
Vi ska nog ta en lägenhet som ligger uppe på berget i Bergen, kommer bli supercentralt då om jag får jobbet i källan.
I källarn får man passa sig för Fritz!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0