femte hjulets tröttmössa

Idag är jag trött.
Jobbade 13 timmar igår! När jag kom till restaurangen frågade kockarna om ja hade tyckt att det gick bra min första arbetsdag, eller om ja hade blivit skrämd av allt.
Klart ja inte hade blivit det, det var ju inte ens hälften så mycke att göra som det kunde vara på Lidö i somras.
Då sa en att idag kommer du ju jobba med Ståle (the big boss), och han är väldigt petig och noga.
Ja tänkte inte så mycke på det, men när det tredje personen sa till mig att han var väldigt noga och petig så började jag tveka över hur det egentligen skulle gå.
Hur som helst satt jag där i min ensamhet och vek massa servetter, och fort gick det, jag ville ju inte att han skulle tycka att jag var lat.
Han dök upp när jag var lite mer än halvklar. Han sa hej, och sen titta han på mina kära servetter och sa.."hmmm ja du kommer ju lära dig så småningom, och sucka. Sen tog han några jag hade vikit, och vek om dem, och började granska mig och se hur ja gjorde.
Och rätta mig om ja har fel nu, men inte fan blir det enklare att göra något när nån står och granskar en.
Det blev kaos. Han visade mig ca 3 gånger till, sen fick ja sitta själv och vika igen medans han gick runt och sucka.
Jag blev ju lite skvatt nervös när det blev kaos innan jag knappt hade börjat dagen.
Men sen började det rulla på och jag lärde mig, att han kommer nog alltid vara så här, och allt måste vara på hans sätt. NOGA. Så jag hade tungan rätt i mun mest hela kvällen.
Och allt ALLT allt ska ju putsas Jag är van vid att man bara putsar vinglas och bestick, nej men här ska vi putsa brödtallrikar, vattenglasen, saltkaren och kaffepressarna.

Men annars rulla dagen på rätt bra vill ja säga!
Jag fick ett bord med urgulliga norskar, som var så där som mamma å hasse! 3 gubbar med samma humor som hasse och deras fruar som var lika lättsinnade och glada som min kära mor.

      
En del av familjen!



Jag fick med mig en vinlista hem som ja ska plugga på. Eller det är snarare en bok. Men när jag kommer hem ska jag kunna massa massa vin! och berätta mina kunskaper för mamma.

När jag gick hem kl 03.00 ringde jag upp min kära väninna Hasse som hade vart på snowboard fest! å jag dog. Massa vackra pojkar!  Hon får skicka lite kort!

För övrigt så bor jag nu i ett kärleksnäste, är glad över att jag har mitt lilla rum just nu med min lilla båt som säng för i de andra rummen är det aktiviteter av olika slag hela tiden!
Oscars flickvän har kommit hit, och knyller och a-k är ju som de är de med ;)
Så nu sitter jag här, ensam på mitt rum redo att göra mig i ordning för ännu en dag på jobbet.
Skönt att gå å jobba, annars kommer ju jag vara det femte hjulet som ska sitta i mitten när alla par ska titta på film, eller som ska gå i mitten när alla ska ut på promenad. Nej ja ska till mitt kära jobb.
Kommer nog vara mycket att göra endå.
Stort uteliv är det ju här! Helt sjukt mycke folk ute om kvällarna hela tiden.
Och dragspel, massa massa dragspel!



Jag vill passa på att göra en efterlysning av denna kvinna!

  


 

Vart är du Jessica, Jezziba, Jesslan Arremyr???




 


Kommentarer
Postat av: annaspättan

du e ju bäääst tjej!! såklart de vill ha dej sitta där i mitten å berätta om alla äventyr!

2008-11-16 @ 00:44:19
URL: http://annamedm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag var ute pa middag med 5 par i lordags, snacka om att kanna sig som Bridget Jones! Jag far komma o halsa pa sa kan vi vara singlar tillsammans!

2008-11-17 @ 11:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0