Provjobba på fredag!


På fredag ska jag provjobba.  På naboen www.grannen.no.
Känns skönt att ha en bestämt tid. Potetkjellern har ju inte hört av sig än, så nu tar vi nya tag. alltså gick intervjun idag ganska bra för mig. Men helskum var den.
Det började med att den ena mannen som skulle intervjua mig presenterade sig som "den svenske servitören" jaha??
Så hur ska jag ropa på honom om jag behöver hjälp??
Dock skulle jag tjäna 140 nok/timmen vilket är typ 160 svenska! som jag förstod det. Kanske man klarar sig ett tag.
Det som är lite annorlunda här när man går på intervju är att det känns som dom redan bestämt sig för att man ska få komma och provjobba.
De frågar nämligen inte mycket om vad man gjort tidigare, hur man är som person, vilka bra egenskaper man har, och vad man kan tillföra till just den här restaurangen eller företaget.
Nej här är det pang på bara!



Måste vara Sveriges sötaste fötter dedär! kan de vara mina som sprang runt på sommarens bästa jobb.


Ringde Anna spättan idag! Kändes skönt att få prata med henne, men man saknar ju inte henne mindre för det.
Fast jag tycker att alla spättor skulle ta sig hit! För i Norrtälje värkar det inte hända mycket Bara massa festande och pluggande för Annas del. Och lite mer vardagspyssel för de andra.


Det är också kul att min kära moster och mamma hittat hit! Saknar er som sjutton!
(mamma vi har en thaiaffär på gatan, så nu är det bara att komma å hälsa på)

Hittade min stövel som har vart borta en vecka idag. Vi gick tillbaka till vårt hostel och frågade om dom hittat nån.
Och där låg den! Jätte konstigt. Det kommer att förbli ett stort mysterium hur den försvann och tog sig in i den lilla lådan.
Men skönt är det. Nu har jag ett par hela skor som inte lucktar illa. För de stövlarna jag köpte för 2 månader sen har aldrig luktat så surt och varit så trasiga som nu.

Nej nu ska det pluggas ännu en meny. Det är inte lätt alls dehär med vad all mat heter på norska.
Men men, fem A4 sidor kan ju inte vara så svårt att memorera ;)

Kommentarer
Postat av: annaspättan

jaa.. 5 a4-sidor är ju mindre än 6 stycken iaf:) de där fixar du spättan min;) å så dejligt o snacke me dej idag!! vilken lurifaxstövel... kanske e besläktad me min lampa??!!

2008-11-11 @ 18:03:00
URL: http://annamedm.blogg.se/
Postat av: annaspättan

dags för uppdatering spättan:)

2008-11-12 @ 10:48:47
URL: http://annamedm.blogg.se/
Postat av: Bror

Bror har också hittat. hit så det så! =)

2008-11-12 @ 13:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0