Vinnare och förlorare!

Spänningen är olidlig, hur var min dag och vem får den stora äran att vinna?
Bada dada ba trrrrrrrr bada! trumvirvel!

Jag måste säga att det blev oavgjort.
Min morgon började med att jag vaknade klockan tolv av att nån arbetsgivare ringde, Jag svara inte.
Jag skulle egentligen gå upp vid nio, för då ringde klockan, men vem gillar inte snooze knappen?
Jag pillade mig lite i naveln "HASSE" (en av vinnarna i denna tävling) gick upp åt lite frukost och tog mig en lång välförtjänt dusch "ERIKA" (okej de var inget bad och inga guccor och gurkor i ansiktet, men det var vatten och sovmorgon inblandat). Sen gick jag ner på stan och skrev på ett arbetsgivarintyg hos ägarn... Han e bra lustig
Sen bar det hem, handlade massa gott på safari och lagade mig världens godaste carbonara, något jag aldrig gjort förut, men de var sjukt gott.
A-k gick till Jobbet så när Oscar kom hem tog jag och dangerous dave på oss skorna igen för att titta lite på safari, dom kanske hade fått in nått gott sen sist.
Med chips och potatisskruvar och en grön pesto ost begav vi oss hem i regnet och grabbarna mök och jag satt oss framför tv:n.
Man vill ju inte missa bonde söker fru. Dessutom när killarna blir mer upprörda än vad jag blir så blev i handlingen så blev det hela en kanonmysig kväll, Bortsett från att man måste lägga sig i sitt rum kl nio igen för att alla ska sova.

Imorgon ska jag jobba igen. Skönt att få nått att göra, känns som det var ett tag sen och nu ska jag jobba fem dagar, ledig 1 och jobba nio. Kanon det. Kommer vara slut som artist sen när ja är klar.

Men juste ANNA  ditt förslag var så bra så jag spar det till en annan dag.

Så på delad förstaplats kom Hasse, Erica och Anna.

 

      


Ni vinner lite gott från Bergen.
En norsksvensk ordbok.

Rolig  - Lugn
Må du gå hjem? - Måste du hem?
Käreste - flickvän/pojkvän
Gulerot - morot
tyken - tråkig
Pinnkött - de lucktar illa och alla vill ha det!

----------------------------------------------------------------------


Hasse sa nått så himla fyndigt när vi  pratade om våra gamla brustna hjärtan.

man saknar nått som egentligen inte fanns. illusionen och hur man ville ha det.. men som kanske inte fanns många gånger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0