Har du haft fest eller?

Å hallå där.
Jag lever, men de gör inte min lever.
Helgen har vart kanon. Lite FÖR mycket festande men de var jag värd.
Lördagen spenderade jag och Oscar borta på Åsene där vi shoppa och köpte massa god mat på ICA.
Dock gillar jag inte deras nyhet när dom säljer ut massa varor för endast 10 kr.
De är som när man går på ÖB eller nått billigt ställe, man plockar på sig massa skit man inte behöver bara för de är så billigt. Och så vet man att man aldrig kommer äta upp den där burk ravilon eller nudlarna man köpte för den lilla pengen endå.
Dock köpte vi massa ost, så till middag spisa jag ost och kex och drack massa vin.
Mycket god middag, men inte så bra att festa på insåg jag när jag satt hukande över toalettsitsen med huvudet halvvägs ner i stolen hulkande söndag morgon.
När osten var slut drog vi fram korten på bordet och börja spela poker,
Jimmy och Per kom med en varsin flaska mousserande och kasta in lite pengar i potten för att också vara med i gamet.
Sen kom de fram shotts och mera vin och tillslut drog vi hela gänget ner till sjöboden.
Där var Per redan för full för att närvara så vi drog till Tiger Tiger där Oscar skulle ha en vän som spela.
Kom dock en gnutta för tidigt så stället var helt tomt när vi kom in.
Så vi köpte drinkar, å lite drinkar till, å sen fick jag för mig att jag var kär i bartendern,
Tur var väl det att jag fortsatte mitt partande på annan plats. Jag drog till jobbet, när jag trodde att chefen skulle missa att jag hade alkohol i blodet.
Men de såg han med en gång och de gick inte att undgå. Min käft har ju en förmåga att gå i ett när jag är full.
Men Camilla berättade på söndagen sen att dom hade haft väldigt morsomt åt mig. Och det är ju bra att man kan bjuda på sig själv? Eller?





Söndag morgon mådde jag inte som den lilla prinsessa jag en gång trodde jag var.
Jag sov bort halva dagen och åt inget för än klockan var 16.00.
Gick mest runt i en dvala med resten av familjen i huset. Ingen var nog så pigg, men jag var värst.
Hade då inte glömt att jag lovat Camilla att komma hem till henne på en liten förfest (eller förspel som man säger här).
Så när jag hade tagit ett varmt bad och pysslat om mig ordentligt bar det av till henne.
Vi korka upp en ny flaska vin och sen kom Johannes på besök.
Han fick då dricka saft eftersom han har infört en vit månad.
Det är härligt att folk med vita månader går ut mer än vad dom som inte har det gör. Så funkar i varje fall Johannes och han hade vart ute på byn 4 gånger av 7 dagar. Men han har bara druckit vatten och kaffe så de är bra gjort.
När klockan närma sig tio då köket stänger så drog vi ner till jobbet.
Där fixa vi ett långbord och satt där alla.
När alla glas var tomma var det Ricks som gäller. Restaurangsöndagar på Ricks är bra och billigt En c-morgan med cola kostar 60 kr och de är ju inte fy skam.
Men för att lugna lilla mamma och andra vuxna som läser detta så tog Johanna det mycket mer stilla och försiktigare med alkoholen denna kväll.
Dock var det bästa när Morten och jag dansa och jag slog på ändan.
Har aldrig i mitt liv ramlat på ett dansgolv, men de här skulle tydligen vara första gången, och då knappt full.
 Kvällen slutade med taxiresa hem, tydligen en favorit i repris från Lördagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0