Alkis damm

Hej hej hallå hallå!
Hær står jag och smygbloggar på jobbet. Det ær ju drømmen.
Nån har snott mina byxor, eller snarare kastat in mina gamla arbetsbyxor med kockarnas klæder och sen tvættat dom i + 60 grader.
Inte snællt alls tycker jag før nu var dom både før korta och før trånga. Så tjock blir man ju inte på en vecka. ELLER?

Idag hænde en helt sjuk grej på jobbet och jag kan fortfarande inte sluta tænka på det.
Det kom in ett par som satt sig till bords. Dom værkade lite smått alkoholiserade, men dom var lugna och stilla och varken jag eller Marlene ville neka dom i dørren,
Dom bestællde dyr mat och tog en øl och en cider. Dom var MYCKET hyggliga och tystlåtna.
Så jag tænkte, visst dom skøter sig, då kan dom få dricka upp de dom fått, sen blir det alkoholfritt før dom.
Alkisparet kanske hade vunnit på hæstar eller nått och ville fira med en liten god bit mat, vem vet?
Medans damer går på toaletten kommer jag ut med dricka och med ens att jag vænder ryggen till så vælter gubben ut sin øl.
Jag visa honom till ett nytt bord eftersom det var nån slags alkisdamm på deras gamla plats.
Han satt sig och frun gick før att hæmta sitt glas.
Jag står med ryggen till en bit bort och hør helt pløtsligt en jævla smæll och klirr och kras. Och vår fullsatta restaurang blir tyst som i graven.
Dær ligger den illa alkisdamen, med cider i hela håret plaskbløt halft under bordet.
Min kollega sprang fram før att hjælpa henne upp och gæsterna står bara å stirrar lika jævla tysta som innan.
Vi visade paret ut och sa att det nog inte var læge før dom att æta en middag i detta tillstånd.

Trotts att alla sæger att dom dær får fan skylla sig sjælva. Så kunde jag inte sluta tænka på det hær.
Stackars jævel att ligga plaskblød och hundra øgon som stirrar på en.
Det måste vart så førudmjukande kænnsla att jag næstan var glad att hon var full så hon slapp kænna den ordentligt.
Fast å andra sidan, hade hon inte vart full hade det aldrig hænt.
Dom var så førstående nær vi sa till dom att gå, och traska sen med nerbøjda huven ut ur restaurangen.
Stackarna. Dom ville ju sækert bara fira att pollen sprang i mål!

Kommentarer
Postat av: Lollan

Åh äntligen en uppdatering!:) började sakna att läsa om min jojjo varje dag! Och vet du va?! Nu är det bara några dagar kvar!:) puss

2009-03-24 @ 10:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0