GÅSSAR

Igår blev det Biskopen efter en bra dag på jobbet.
Det ar inte meningen att jag skulle ut, men när Camilla ringde så kunde jag inte låta bli.
Vi mötte upp Therese och sen var det raka vägen in på puben.
Kockarna var redan där men vi fick inte plats så vi intog ett eget bord.
I baren satt två män i 30 års åldern som inte kände varann, men det var en bra glipa mellan dem så de var där man ställde sig när man skulle införskaffa sitt vin.
När det var min tur att beställa en runda klämde jag mig in mellan gossarna.

Gosse 1. - Hej, det är ju du, svensken.
Jag - Ja hej hej.

G 1 - Hur länge har du vart i Bergen, va gör du här?
Jag - Sen november, jobbar på grannbaren där , (pekar genom fönstret och försöker slippa prata mer med Gosse 1)
G 1 - Jag gillar svenskar.
(Jag får kontakt med bartendern och beställer mitt vin)
Gosse 2 vänder sig mot mig.
G2 - Oj vad fin skjorta du har.
Jag  - Tack
G2 - Har du gjort den själv den är så cool,
JagJa jag syr alla mina kläder själv. (pucko, vero moda )
G2 - Neeeh, fan va coolt.
Jag ...skrattar - haha, joo visst.,
Vänder mig åt andra hållet igen och där står Gosse 1 och ser på mig med ett leende, tittar jag åt  andra hållet försöker Gosse 2 säga nått.
Jag får mitt vin och springer.

När jag vänder mig mot baren igen kommer en ny tjej för att beställa. Stackarn hon hamna också i fällan!


När jag berättade detta för mitt bord sa tyckte en av killarna att de var så bra att han skulle använda det i sin revy.
Ja hoppas han skojja.


Kommentarer
Postat av: annaspättan

min jojjo - jag kan knappt vänta till vi kommer och intar bergen... verkar va galet var du än befinner dej, å så kommer ja me.. succén e given!!! snart ska ja skriva blogg igen, nästa gång ja ramlar på isen lovar ja att de e dax (lär bli snart)

massa kramar

2009-03-12 @ 00:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0