Medelåldersmän!

Kom precis hem från jobbet och har suttit och knaprat på morötter med dipp i sängen samtidigt som ja ladda ner film.
Jag har för ovanlighetens skull sovit till klockan 12 idag. Någon som är förvånad?
Jobbet gick som vanligt, men de var mycket att göra.
Dock var det en man som kom in och var hur glad som helst. Och sjukt full, så där som bara gubbar kan vara.
Han satt och svamla och gapa med sina fyra lite nyktrare vänner och dom beställde mat.
Jag och den andra servitören på jobbet kom överens om att den gamle herren nog hade fått i sin tillräckligt och att de var alkoholfritt som gällde för honom resten av kvällen.
De tyckte inte denna man. Och han trodde vi skämta med honom när vi sa att han hade fått nog.
Han stank och ja vågar inte ens tänka på hur mycket han druckit innan han kom till oss. Men när hans vänner fick cognac satt han och vänta på sitt glas som aldrig kom. Och när han märkte att det var allvar med alkoholfritt så bytte han från solsken till åskmoln.
Tänk er en liten treåring som är nära på att börja skrika i affären för att han/hon inte fick glassen eller leksaken han/hon pekat på, Så var mannen. Fast utan skrik.
Han följde mig med blicken och tittade så surt som han kunde, som om han stoppat massa citroner i munnen.
Dock funkade inte detta på mig och jag log mer än vanligt när jag såg på honom.
Sen kom vi till betalningen. Alla männen splitta på notan och skulle betala ca 400/500 var.
Men inte den lilla bitter citrongubben. När jag kom till honom med Babsmaskinen så sa hans vänner att han skulle betala 400 kr. Han sa, nej och försökte slå in summan utan tippsen 384 kr.
Han kunde varken slå den summan eller dra kortet själv för att han var så full, sen sa han vänner.
Du hade fått 16 kronor i tipps men han är arg på dig nu för att du inte gav han den sista avecen.
OKEJ?
För det första så undrar jag varför man som 60 åring går in kanonfull klockan nio en tisdagkväll på en a 'la carte restaurang?
Jag klara mig utan de pengarna. Att ge 16 kronor på ett femmana bord är lika skamligt som att ge 0.
Jag har blivit helt störd när de gäller de här med tipps. Man blir som besatt. Men man sliter ju desto mer när man vet att de lönar sig.
Men de bästa var ändå när mannen gick. Då hytta han med näven åt mig samtidigt som han vingla till.
Dessa medelålders män med sprit i kroppen. Ni kan fan va så jävla pinsamma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0