BLOD

Jag tycker lite synd om mig själv. MIn karl har tydligen fått influensa .. oh då är de ju så klart synd om mig som inte får nån att ta allt täcke från, eller krypa in hos när man vaknar.

Jezzlan och jag har plöjt genom hela Bergen och lämnat ut CV. Nu har de gett resultat och tre jobb slåss om henne.
Idag har hon sin första dag på ett av dem.
Imorgon ska hon och jag servera på min chefs mårten gås middag och där ska vi servera svartsoppa.
Fan jag kan ju hela slutet på twilight nu när man vet hur svartsoppa lagas.




15 l kalvbuljong
3 l blod
1 ¾ rismjöl
7 dl madeira
3 ½ dl vinäger
24 msk sirap
2 msk malen kryddpeppar
2 msk malen kanel
½ msk malda nejlikor
1 msk malen ingefära
3 ½ dl konjak
1 ½ flaska rödvin
6 msk salt
fruktspad
1 ½ tsk vitpeppar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0