GRANNAR

Varför ska jag ALLTID drabbas för de sjukaste grannar som tror att de äger huset man bor i.
I min förra lägenhet på simpbylevägen så hade vi "fru grön" ja...
Hon snodde min tvätttid, hon bad min bror sänka tv:n mitt på dagen, hon sa till min granne över mig att man minsann inte fick gå med stilettklackar i trappan klockan sex på kvällen.
Hon knackade på och berättade för Jezzlan att hon minsann hör allt som sägs i köket i min lägenhet..
Men sluta lyssna då!!!!
Hon springer ut ur lägenheten och berättar att hon faktiskt sov när jag och Anna gick och snackade i trappan, jag hade kommit upp till min lägenhet när hon stod och skrek "ny vaken" i dörröppningen på nedervåningen att vi fick vara tysta för hon SOV faktiskt.
Då undrar jag bara?? Är de inte lättare att ligga kvar i sängen??? Så slipper man springa maratonlopp till dörren för att säga detta???


Nu slog hon rekordet då hon först var på min visning av lägenheten när den skulle säljas.
Vad ska hon med en etta till när hon redan bor en trappa ner i ett större hus.
Och sen stoppa hon in golfklubbor och gångstavar i mitt förråd, så mamma fattar ingenting när nya ägaren till lägenheten ringer och frågar varför de står massa skit kvar där!'
När mamma fråga berätta tantjäveln att hon bara lånat förådet lite...Men då kanske man ska fråga den nya ägaren då??
TACK FRU GRÖN! jag är glad att ja flytta så jag slipper dig!!!!


Men nu har jag fått äran till nya grannar. Dessa ställer tomma rödvinsflaskor utanför min dörr, i hopp om att de är min. Jag dricker inte ens rödvin.
De knackar på med askkoppar och säger att marius måste sluta fimpa i blommorna... Som om de inte finns fler som röker som går förbi de där jävla blommorna.

Och ja lovar, de här kommer inte vara slutet!

Kommentarer
Postat av: Janka

Haha, hon kom ju å ringde på när jill, jenni å jag satt å käkade pizza vid sextiden en bakissöndag å sa även då att allt vi pratade om hördes...jennis kommentar var as cool -Jaha..?

:-D

2009-09-23 @ 22:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0