mitt liv min dag

Vad ska man göra när man är ledig i 5 dagar utan pengar, utan sol och utan alkohol.
Jag och Marius ska ha en vit månad, efter hans fantastiska uppträdande på min personalfest är det dags att ta det lilla lugna.
Vi började igår, 30 more days to go.


Idag gick jag upp tidigt, klockan 10.30.
Diskade och lagade frukost till min kära. Han tog en tugga av äggröran, hittade ett skal och mådde sen illa.
Jag följde med Marius till jobbet för att gå på en "tur" köpte fem filmer på 7 eleven. Alltså dom kostade bara 199 kr för alla, och de var det jag hade kvar.
Jag har vart facebook stalker, kollat på bilder på folk jag inte känner med de står att jag borde, sett att de fått barn, gift sig, flyttat, blivit smala, tjocka, rest.
Jag har kokat linssoppa och låtit Marius flytta in i min garderob.
Jag är fascinerad för jag tror att de är mer plats där nu än när jag började.
Kanske för att jag hängde upp kläder och vek dom istället för att bara slänga in.

Igår var jag lite bakfull men det ordnade jag med en middag med innerfile och potatisgratäng.
Jag börjar dessutom känna mig mer och mer som en hollywoodfru eftersom jag inte kom på vad varken potatisgratäng eller innerfile hette på svenska utan att ta en paus.




Kommentarer
Postat av: Monica

Hvit måned? Hva med bursdagsfesten min da? :)

2010-04-06 @ 23:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0