Personalfest

Ikväll är det personalfest! Det mina vänner är ett bra sätt att spendera denna långa trista fredag på!
klockan tre ska jag möta upp min date Camilla!
Vad ska jag ha på mig? randigt, rutit, leopartigt?
Klockan 18 är det champagne!
Klockan 19 Trippelmeny på spisekroken?
Någon som är hungrig på detta??





                                                                          Trippelmeny!

Vi starter med et utvalg av tre små forretter;

 

Lun salat av potetgnocchi med basilikum, parmesan, pinjekjerner og italiensk salami

Stekte kamskjell med mango,koriander, tomatsalsa og chorizo olje

Gresskarsuppe med sprø, salte kjerner og bakt torsk

 

###

Deretter følger en nydelig hovedrett

 

Gourmetkalv grillet med pepper , servert med kokkens timianbearnaise, sautert rødløk, aspargesbønner og persillerot samt urtepoteter

 

###

Det hele toppes med en variasjon på

tre himmelske desserter;

Hvit sjokolademousse servert med ferske jordbær,samt frisk appelsin og vaniljesaus

Husets lune multesuppe med hjemmelaget krokan og toffeis

Karamellpudding med friskt følge av ananas,appelsin og aprikos



Hela kalaset slutar sen på jobbet med öppen bar och massa drinkar! Lördag blir bara en hel dag av kurering!



vad jag drack förra året är frågan, men det var stora kannor med strawberry deqari som fanns.





vi hoppas på lika fint väder i år igen. Men jag kan säga att solen skiner och snön är väck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0