Im back igen!

alltså jag måste skärpa mig. har sett att jag faktist fortfarande har läsare.
Tack.
Nu jävlar ska de börja bloggas igen. Kanske lite för att Nina tjatar så jäkla mycke ;)
Så jag kan börja berätta om mitt gamla år. 2010 närmare bestämt.
Januari.
Tung månad. En av mina bästa vänner fick begrava sin man.
Viktor Blomberg blev bara 24, men han fick två otroligt fina barn och hann med att gifta sig. Han lämnade ett otroligt stort hål i våra hjärtan.
Sara är en av de starkaste jag vet och jag beundrar hennes styrka varje dag.
Februari.

Jag behövde lite sol värma och bad, tid med min mamma.
Det blev en sista minuten till Cap Verde. Man kan värkligen säga bin there done that när man vart på den ön. Men fantastiskt hade vi de.
Jag rulla runt i vågorna och mamma spela spel med en afrikan.
Mars.
Marius blev 32 och Helen fyllde 30 och hon hade ett kalas.
På de kalaset fixade jag ett nytt jobb och träffa mina nya arbetskamrater för första gången.

April.

Personalfest med Naboen, gick sådär bra. Man kan säga att de slutade med att jag och Marius hade en vit månad.
Maj
17 maj! säger allt.
18 maj, ett år med Marius!
Provjobbade på poteten. Gick också sådär. Slutade med ett långt klagobrev från en gäst. Men jag fick jobbet. Tack Ruud!
Sa också upp mig från Naboen. Det var speciellt. Ett av det bästa jobben jag haft.
Jezzlan flyttade hem efter ett halvår i Bergen.  Ett galet halvår med Jessica Pule.
Juni.
Jag hade glömt att vi bokat in en Londonresa på självaste midsommarafton. Men de gjorde inget för jag fick se Howlin Pelle, min kusin och shoppa loss.
Dessutom en jäkla massa flaskor Prosseco.
Det var en av de få veckor jag fick se solen. Den höll sig i Sverige va jag har hört.

 

Juli.
Skulle tydligen vara sommar i Bergen, men jag tror nån missade de. Jag tror aldrig jag fick bada, men jag grilla massa korv och smaka på grishuve, eller pattegris som de heter på norsk.
Vi reste till SWEDEN å gick på grönan.
Augusti
Mamma och Hasse kom på besök med en drös Gräddöbor.
Jag klarade av att bestiga Stoltzen som jag tjatat om sen jag flyttade till sanviken. Alltså lite mer än ett år. Jag trodde jag skulle svimma och spy, men det var vackert.
September
Fick veta att Lerke Sofie ska komma till världen min bror kom på ett kärt besök.
Oktober.
Fest, oktober var en stor fet fest!
Jag blev 25 och fick fira det i både sverige och Norge!
Jag och Marius blev med ny lägenhet. 80 kvm med Bergens bästa utsikt.
November.
Vi fick ett nytt hem, gick från 37-80 kvm.
December.
härlig jul och avslutning på det nya året med alla mina vänner.
Nu är jag sä jäkla trött på de här årsinlägget så jag skiter i resten. Var lite för mycket nu ;)

Kommentarer
Postat av: erica

å, vilken sjukt läcker lägenhet!

2011-01-05 @ 07:41:52
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0